ི♥ྀ αωαи иαвιɛℓℓα ི♥ྀ
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
PERSEPSI DIRI
Jumaat, 29 November 2013 • 1:08 PTG • 0 comments
ASSALAMUALAIKUM..

Di pagi hari yang indah ini ingin aku coretkan sebuah nukilan yang datang daripada luahan isi hati aku yang paling dalam..

Aku seorang wanita yang mempunyai perwatakan yang hanya aku saja yang tahu.
Aku ingin mengubah kehidupan aku menjadi seorang perempuan yang solehah tetapi apakan daya aku memerlukan bimbingan.Siapakah aku untuk mereka megatakan aku tidak kuat iman??siapakah aku untuk mereka mengatakan aku sudah lari dari ajaran Nabi.Perlukah mereka meghukum aku dengan kesalahan lampau aku.Di masa sekarang aku sudah mula merangkak untuk mengubah diri aku menjadai seorang insan yang mulia dan dihormati orang ramai.Tetapi perjalanan aku untuk mengubah diri aku amatlah berliku-liku.Aku telah mengahadapi pelbagai dugaan dalam hidup.Dugaan yang diterima oleh aku telah mematangkan fikiran aku.Wahai orang yang beriman,tidak seharusnya kamu menghukum orang lain yang ingin berubah dengan kesalahan lampaunya.Seharusnya orang yang beriman perlu membimbing mereka yang ingin berubah seperti aku.Jika aku diherdik,dimaki dan dicela,aku akan terus bersabar dan terus bersabar demi kebaikan diri aku.Biarlah Allah SWT sahaja yang membalas perbuatan mereka.Aku tidak sekuat untuk membalas perbuatan mereka itu terhadap aku.Orang-orang di sekeliling yang memandang buruk terhadap aku kerana mereka tidak nampak apa yang aku lakukan di belakang mereka.Hanya Allah SWT sahaja yang tahu apa yang aku lakukan.Tidak seharusnya kita menilai orang lain dengan penglihatan yang kita lihat.Tidak semestinya apa yang kita lihat itu betul.Jika kita menilai orang lain salah,ini membuktikan kita buka malaikat yang perlu menilai kesalahn orang.Berdosanya kita kalu kita menilai orang lain dengan tanggapan yang salah..

SEKIAN..


PASTFUTURE
MISS BLOG;
Name:Siti Nabilah.
Study:Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah.
Course:Dip. Kejuruteraan Mekanikal.
Age:21 years old :)

FOLLOWERS;

" thank you "

BANNER

*Can copy and paste into your blog:)
SHOUT HERE


SING ALONG


BLOG ARCHIVE;

  • TUDUNG BAWAL 2 TONE / 3 TONE
  • Suatu Waktu Dahulu ~
  • Tempahan Telekung Vietnam
  • HIKMAH PERUBAHAN WARNA LANGIT SETIAP WAKTU SOLAT
  • Hayatilah bait-bait ayat Ini
  • Final!!Final!!
  • Kisah Cinta Ali dan Fatimah :)
  • UCAPAN HARI RAYA :)
  • KENANGAN BERSAMA RAKAN SEKELAS(DKM 3A)
  • Kata Penyejuk Hati~

  • FACEBOOK BADGE

    Siti Nabilah

    Create Your Badge
    CALENDAR

    Credits more;
    Template :Siti Nabilah
    Basecode :Masterly_elmo
    Tutorial : Siti Nabilah
    Pictures : Siti Nabilah
    Best View : Google Chrome